Volandis: Bedrijfstakverslag 2022 en 2023

Volandis publiceert het Bedrijfstakverslag 2022 en 2023. Het Bedrijfstakverslag geeft de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van duurzame inzetbaarheid in de bouw- en infrasector weer.

De belangrijkste bron voor het Bedrijfstakverslag is het periodiek arbeidsgezondheidskundig onderzoek (PAGO). Aan het PAGO nemen werknemers deel die onder de cao Bouw & Infra vallen.

Veiligheid

Een positieve ontwikkeling is dat er meer bewustwording over de gevaren van blootstelling onder werknemers in de sector is ontstaan. Door veranderende EU-regelgeving in 2023 zijn veel medewerkers een training gaan volgen over blootstelling aan diisocyanaten.... Lees het artikel

Filter berichten

Selecteer de gewenste onderwerpen

Laatste ronde Regio Deals: € 244 miljoen beschikbaar

Regio’s kunnen van 1 augustus t/m 31 oktober voorstellen indienen om aanspraak te maken in de 6e en laatste ronde van de Regio Deals. Hiervoor is € 244,3 miljoen beschikbaar.

Gedifferentieerde premies WGA en Ziektewet 2025

Het gemiddelde premiepercentage voor de WGA stijgt in 2025 met 0,06 procentpunt naar 0,83% en dat voor de Ziektewet met 0,05 procentpunt naar 0,50%. Met deze premies financieren werkgevers de lasten voor de WGA en de Ziektewet.

Ondernemersagenda MKB Nederland

Het nieuwe kabinet moet ondernemers weer de ruimte bieden om te doen waar ze goed in zijn: door onder meer een stevige aanpak van de regeldruk, betere financieringsmogelijkheden, een stabiel en stimulerend fiscaal stelsel en door ervoor te zorgen dat werken meer loont