Het midden- en kleinbedrijf in bouw en infra voelt zich in de steek gelaten door Den Haag. Duizenden projecten liggen stil of zijn op de lange baan geschoven. Onze ondernemers moeten nu alweer werknemers naar huis sturen, terwijl de crisis net voorbij is, aldus Siertsema. Ontslagaanzeggingen worden gedaan, flexibele vakkrachten zitten al thuis en arbeidspools gaan weer draaien. Terwijl dit helemaal niet nodig is. De door de politiek zo geliefde mkb-banenmotor, komt alweer tot stilstand. Terwijl deze net op gang was om allerlei duurzame en energiezuinige projecten te bouwen! En als onze ondernemers er iets van zeggen in de media; krijgen ze gelijk de bank op de stoep om hun kredietvoorwaarden aan te passen. Dit kan zo niet langer.

De Aannemersfederatie roept het Kabinet en de Tweede Kamer op:

snel met een adequate en werkbare oplossing voor het stikstofprobleem te komen, zodat de bouw weer kan bouwen, en snel (eerder dan 1 december) de norm voor PFAS aan te passen, zodat weer zand en grond verplaatst kan worden, want….

MKB-aannemers willen bouwen en het mkb moet weer de banenmotor worden !

29 oktober 2019